Yavuzer Çetinkaya - Savaş Ve Doğum


Filmlerde canlandırdığı karakterlerle hafızalarımıza kazınan Yavuzer Çetinkaya;
1948 yılında İzmir'de doğdu.
Liseyi Robert Kolej'de okuduktan sonra İstanbul Üniversitesi Psikoloji bölümünden mezun oldu.
Dostlar tiyatrosunda sanat hayatına başladı.
Fransa'da sinema üzerine doktora yaptı.

Bizimkiler dizisinin kedi seven doktoruyken de çok sevdim onu, 'Deli Deli Küpeli'de deli hakimken de... Ama şans eseri karşıma çıkan 'Savaş ve Doğum' isimli öykü kitabını okuduktan sonra daha daha çok sevdim Yavuzer Çetinkaya'yı...
Sahaf tezgahında tanesi 3 Tl olan kitapların arasında gördüm onu...
Okurken bir yandan içiniz burkuluyor bir yandan içiniz ısınıyor bu kitapta. Yazdığı öykülerin samimiyeti hemen ruhunuza işliyor. 
Kurtarılamayan ağacından bahsediyor, 'Pehlivan' filmindeki yaşlı köylüden, kızının doğduğu günden, minik evlerinden...
O kadar samimi ki kitap, okurken Yavuzer Çetinkaya'yla sohbet ediyor gibisiniz...
Bu kitabıyla 1992 yılında Haldun Taner Öykü Ödülü almış zaten.

Keşke tanışıp sohbet etme imkanım olsaydı...
Bu güzel adam, 1992 yılında henüz 44 yaşındayken hayatını kaybetti...

'Ben doğmadan önce acaba babam neler hissediyordu? ' (Savaş ve Doğum)




Yorumlar

  1. Daha önce hiç okumadım ama deneyeceğim.
    Bende yeni açtığım blog sayfamla aranızdayım, destek ve yorumlarınızı bekliyorum. Şimddiden teşekkürler takipteyim,sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  2. eğer öte taraf için de birşeyler hazırlmadıysa burda yaptıkları neye yaradı

    YanıtlaSil

Yorum Gönder