Edgar Allen Poe - Annabel Lee



Seneler, seneler evveldi;
Bir deniz ülkesinde
Yaşayan bir kız vardı, bileceksiniz
İsmi Annabel Lee...
Hiçbir şey düşünmezdi sevilmekten, sevmekten başka beni.

O çocuk ben çocuk, memleketimiz, o deniz ülkesiydi.
Sevdalı değil kara sevdalıydık ben ve Annabel Lee...
Göklerde uçan melekler bile kıskanırdı bizi.

Bir gün işte bu yüzden göze geldi,
O deniz ülkesinde,
Üşüdü rüzgarında bir bulutun, güzelim Annabel Lee...
Götürdüler el üstüne
Koyup gittiler beni,
Mezarı oradadır şimdi,
O deniz ülkesinde.

Biraz daha bahtiyardık meleklerden
Onlar kıskanırdı bizi,
Evet! bu yüzden (Şahidimdir herkes ve o deniz ülkesi)
Bir gece bulutun rüzgarında
Üşüdü gitti Annabel Lee.

Sevdadan yana, kim olursa olsun,
Yaşça başça ileri
Geçemezlerdi bizi;
Ne yedi kat göklerdeki melekler,
Ne denizin bibi cinleri,
Hiç biri ayıramaz beni senden
Güzel Annabel Lee...

Ay gelir ışır, hayalin erişir
Güzel Annabel Lee.
Bu yıldızlar gözlerin gibi parlar
Güzelim Annabel Lee...
Orada gecelerim uzanır beklerim
Sevgilim, sevgilim, hayatım, gelinim
O azgın sahildeki
Yattığın yerde seni...

Edgar Allen Poe
Çeviri: Melih Cevdet Anday

Yorumlar

Yorum Gönder