Kardeşim Benim - 1983


- Merhaba baba...
- Sana bir daha bu eve gelme demedim mi?
-Annem, öldü.....

(Emin değilim ama) sanırım Çiçek Bar'da çekilen bir sahne de kendisine selam veren genç bir arkadaşa Kardeşim Benim diyor ilk Özcan Özgür filmde...
Kardeşim Benim yıllardır aradığım ama bir türlü bulamadığım bir film di. 
Seyredenlerin anlattığı Özcan Özgür'ün sergilediği harika performans ve yarı biyografik türü film ile ilgili merakımı daha üst seviyeye ulaştırdı hep. Ama film yok...
İnternetten yeşilçam arşivi yapan bir takım arkadaşlara ulaştım ama film onlarda da yok... 
Ben her yerde filmi arıyorum ama yok. 2011'de prova arasında çay içerken bir hocamızla sinema konuşuyoruz. Ben hemen Kardeşim Benim'i sordum tabi... 'Aaaa çok güzel filmdi. Allah rahmet eylesin Özcan da çok iyi oynamıştı be. Yıllar oldu seyredeli...' benim gözler fal taşı gibi açıldı. Film kesin vardır hocam da dedim. 'Hocam film var değil mi sizde?' diye sordum heyecanla. 'Bende yok ama sana bulabilirim. Ferhan (Şensoy) da vardır ondan alırım sana...'der demez hayallerim suya düştü. Çünkü Ferhan Şensoy ile araları pek iyi değildi. Film için de gidip görüşecek hali yoktu.
Film hala ortalıkta yok...Ama kafaya koymuştum, bu filmi bulacaktım. Sonra bir gün Tunç Okan'ın 1974 yapımı Otobüs filmini seyrettim ve Tuncel Kurtiz'in dışındaki oyuncuları araştırmak için oturdum bilgisayar başına. Oyunculardan biri Nuri Sezer. Bu isim tanıdık geliyor dedim kendi kendime ve araştırmaya devam ettim. Meğerse Kardeşim Benim'in senaristiymiş. Hemen Facebook'ta arattım ve hesabı olduğunu gördüm. Ama hemen kabul etmedi. Bağlantıya geçmek için isteğimi kabul etmesini bekledim. Yaklaşık 1,5 yıl sonra arkadaşlık isteğimi onayladı. Dünyalar benim oldu tekrar. Nuri Sezer'e up uzun bir mesaj yazdım, derdimi  anlattım. Bir kaç gün sonra mesajıma dönüş yaptı. Nuri usta Almanya'da yaşıyordu. Sarf ettiğim çaba Nuri Ustayı çok mutlu etmişti. 'Evet sana bu filmi seyrettirmemiz lazım...'demişti. Bu cümleden sonra bir an kendimi ' nesli tükenmekte olan sinema seyircisi' gibi gördüm ve nedense rahatsız oldum. 'Manyak mıyım ben? Ne yapıyorum yıllardır? Seyretmezsem ne olur? Ölür müyüm sanki? Ya film bu kadar emeğe değmiyorsa? diye düşündüm kısa bir süre ama sonra bu düşünceler uçtu gitti zihnimden. Heyecanım geri geldi. Film Nuri Usta da mevcutmuş. Türkiye'ye gelince filmi bana elden verecek ve birer kahve içip uzun uzun filmin süreci hakkında konuşacaktık. Çok mutluydum sona yaklaşmıştım hem de filmin senaristi filmi bana verecek ve de film hakkında saatlerce sohbet edecektik. Ancak kader...  14 Nisan 2014'te Nuri abi vefat etti... Facebook'ta ailesi duyurdu. Nuri Sezer ile internet üzerinden tanışmak bile benim için çok önemliydi...Nuri abinin vefatından sonra duruldum artık. Film hala aklımdaydı ama onu bulmak için pek birşey yapmıyordum. Filmi hala izleyememiştim takiii 30 Kasım 2017 yılına kadar...Ve mutlu son...Filmi evde koltukta otururken, bilgisayar başında buldum. Herşey tesadüf eseri oldu. Ben başka birşeyi araştırırken karşıma bir tane internet sitesi çıktı. Bu sitede birşeyleri araştırabilmek için üye olmak gerekiyordu. Üye oldum siteye hemen. Siteyi biraz taradım işime yarayacak bir şey bulamadım. Aklıma Kardeşim Benim geldi ve admine mesaj attım...Tam beş dakika sonra cevap geldi. Film varmış sitede nasıl edineceğimi anlattı ve filmi indirmeye başladım...Aşama aşama filmin bilgisayarıma inmesini izliyordum. Tam 8 yıldır aradığım filmi nihayet bulmuştum. Hemen iner inmez de seyredecektim...Ve nihayet sabaha karşı saat 03:40 civarı indirme işlemi bitti. Hemen açmadım. Önce çay demledim...Sonra Filme başladım...
Film bitti...
Harcadığım emekler de neymiş bu filmin yanında...
Film bittikten sonra aklıma ilk Nuri abi geldi ve gözlerim doldu. 
Daha sonra filmin aktörü Özcan Özgür... Hem de ne aktör. Her yönüyle o kadar doğal bir film ki Kardeşim Benim özellikle mesleği oyunculuk olan herkesin seyretmesi gereken bir film.
Yan rollerde oynayan bir aktörün hayatına kısacık bir yolculuk bu film. Hem de neredeyse herşey gerçek. Mesela ev Özcan Özgür'ün gerçekten oturduğu evmiş. Senaryonun çoğu yine Özcan Özgür'ün gerçek yaşam hikayesi... Türk sinemasının gerçek kahramanları var bu filmde... İzleyin mutlaka...

Kardeşim Benim - 1983

Yönetmen: Nesli Çölgeçen
Senaryo: Nuri Sezer
Oyuncular: Özcan Özgür, Nazan Ayas, Baykal Kent, Sevinç Pekin, Kamer Sadık, Orhan Çağman





Yorumlar

  1. merhaba kaç senedir arıyorum .bulamadım.eğer gönderirseniz çok memnun olurum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ciplakayaklisovalyeler@gmail.com adresinden ulaşın yardımcı olurum...

      Sil

Yorum Gönder